Tuesday, September 6, 2011

Kana-kookose kaste riisiga

Ma ei teagi miks aga viimasel ajal ei ole jälle palju kodus kokkamist toimunud. Eks üht-teist on ikka saanud meisterdada õhtusöögiks aga ei midagi uut ega huvitavat. Viimase aja üks uus katsetus oli minu jaoks kookospiim. Väga pikka aega olen ma poes riiulil vaadanud kookospiima ja alati tahan seda korvi tõsta aga enne kui käsi tõuseb, ütleb mõistus: " kamoon, sa ei oska sellega nagunii midagi peale hakata! On sul mingit mõtet kus seda kasutada? Ei jah, no siis kõnni edasi." Ja nii ma edasi olen kõndinud, ma tõesti ei tea kus või kuidas seda kasutada ... ju vist magustoitudes ... miskites suppides olen kuulnud ... kuskil kindlasti veel. Seekord mõtlesin asja enda jaoks valmis seda pidi, et õhtusöögi mõte oli olemas, ainult kookospiim oli puudu. Nii tõusis käsi kiirelt riiulilt purki võtma ja mõistusel polnud midagi kobiseda :)

Kokku kasutasin:

riis
u 350g kanafileed
ananassikonserv (228g)
400 ml kookospiima
100 ml kanapuljongit
1 keskmine sibul
2 küüslaugu küünt
0,5 tl jahvatatud inver
3 tl karrit
sool
pipar

Tükeldasin kanafilee ning praadisin seda koos sibula ja küüslauguga kuni sibul oli klaasjas. Praadimise ajal maitsestasin kana soola, pipra, karri ja ingveriga. Hea meelega oleksin riivinud sisse värsket ingverit kuid unustasin seda poest osta ja kasutasin seega kodus leiduvat jahvatatud varianti. Karrit panin maitseainetest kõige rohkem, lausa 3 tl, ingverit kõigest 0,5 tl kuna ma ei olnud seda varem kasutanud ja ei osanud hinnata selle maitset. Värske puhul on maitse kohe hästi tunda aga kuivatatud maitseainete õige mekk tuleb toidule juurde tihtipeale alles natukene kuumutades või seistes. Maitse järgi lisasin soola ja pipart ning seejärel kookospiim, puljong ning ananassikonserv ilma vedelikuta. Kuna kookospiim on iseenesest imal ja ennem magusapoolne siis konservi vedeliku magusus oleks asja veel hullemaks ajanud. Niigi uhasin soola päris palju sisse, et maitse minu jaoks tasakaalustuks. Edasi lasin kastmel vaikselt podiseda keemiseni ja lülitasin pliidi välja jättes kastme sooja pliidiplaadi peale järelküpsema. Seejärel panin riisi keema ning kui riis oli valmis, oli ka kaste kenasti paksenenud. Serveerisin riisi koos kana-kookose kastmega ning peale raputasin natukene estragoni värviks:)
Söök tuli hea ja iga uus asi on huvitav AGA minu jaoks jäi söök siiski veel natukene liiga imala maitsega - oli küll tunda karri tugevust, mis mulle meeldis aga midagi jäi puudu ... kindlasti oleks värske ingver asjale vürtsi lisanud ja äkki isegi värsket sidrunit järgmine kord sisse pigistada. Miski vürts oli minu jaoks igatahes puudu aga seda enam olen kindel, et proovin varsti jälle sama sööki teha, et veel kord katsetada :) Kellel on nõuandeid, mida lisada või mida teisiti teha siis kõik on teretulnud!

Head isu!

No comments:

Post a Comment