Sunday, September 18, 2011

Marineeritud kurgid

Isegi varem kui tomateid marineerisin, sai ju tegelikult ka kurke tehtud. Miks aga blogimata jäi, oli vist seetõttu, et pildid purkidest jäid tegemata ja purgid läksid juba keldrisse ära. Viimastel päevadel on saanud aga kurke maiustada ja kui toas olevast purgist viimased viilud välja kummutasin, tuli meelde, et retseptki kirja panemata. Kuna mulle aga selle aasta kurgid väga meeldisid, tegin ruttu ühe pildi ja otsisin üles oma märkmiku, kuhu olin kirja pannud kasutatud kogused.

Pesin purgid ja ladusin purkide põhja mustsõstralehti ja tillivarsi-õisikuid. Kasutasin peenralt lühikesi kurke, hakkisin kõik viiludeks ja jagasin purkidesse ära. Kokku tuli seitse 680l purki. Koguse peale kasutasin kokku 8 suurt küüslaugu küünt, mis hakkisin pooleks ja jagasin purkide peale enam-vähem võrdselt ära. Igasse purki läks ka 4 tera pipart, 2 tera vürtsi ja 1 leht loorberit. Keetsin veekeetjas 1,5l vett, lisasin sellele 6sl äädikat, 1,5sl soola ja 3 tl suhkrut. Segasin marinaadi ära ja kallasin kurkidele. Kuumutasin purke nii 10-15 minutit ja sulgesin kaaned.
Marinaadi kogus on mul kirja pandud 1,5l kohta ja ma nüüd enam ei mäleta kas sellest piisas või jäi puudu, no igal juhul kui marinaadi jääb puudu, saab juurde teha.

Kui varasematel aastatel olen teinud liialt äädikaseid kurke siis see aasta tulid mõnusad mahedad :)

Head isu!

No comments:

Post a Comment