Friday, September 23, 2011

Hapukoore küpsisetort

Vahepeal on nii palju juhtunud, et polegi aega olnud viimaseid retsepte kirja panna :)
Hapukoore küpsisetort on kook, mida ma teen suhteliselt tihti sünnipäevadeks või kui lihtsalt on külla tulemas rohkem inimesi. Seekord meisterdasin selle muskale sünnipäeva puhul tööle kaasa. Retsept on nii lihtne, et ei peaks isegi kirja panema aga kuna ma IGA kord seda tegema hakates meenutada püüan mitu pakki küpsiseid ja muid vahendeid tarvis läheb, valitseb mu peas täielik teadmatus ja ostan asju umbes, millest ligi pooled jäävad alles. Siit saan ma edaspidi ka ise endale koguseid meenutada :)
Kasutan kandikut, kuhu mahub 5x7 küpsist. Selle koguse peale kasutan:

3 pk(500g) hapukoort
7 pk (+1 küpsis) Selga kondentspiimamaitselisi küpsiseid
300g piimashokolaadi
100g valget shokolaadi
lahjat kohvi
veidi piima v koort shokolaadi sulatamiseks

Kõigepealt laon kihi kohvist läbi käinud küpsiseid kandikule ning nende peale laotan otse pakist korraliku kihi hapukoort. Ei mingit suhkrut ega muid maitseaineid, puhas hapukoor. Hapukoore peale uus kiht leotatud küpsiseid, hapukoor, küpsised,hapukoor, küpsised ning viimane kiht hapukoort. Ma teen tavaliselt nelja küpsisekihiga. Kõige peale jääb igatahes hapukoor, mille peale kallan sulatatud piimashokolaadi (shokolaadi sulatan tilga piimaga, et see peale sulatamist ja koogile laotamist ei muutuks tagasi sama tahkeks kui tahvlishokolaad, muidu on paha süüa kooki), mille ajan õrnalt laiali, et hapukoor oleks kaetud. Eriti meeldib mulle kasutada purustatud pähklitega shokolaadi ning selle sisse võib sulatamisel panna nt rummiessentsi või ehtsat alkoholi maitseks. Samuti võib ju kasutada ka juba maitsestatud shokolaadi, nt piparmündimaitselist vm. Edasi sulatan valge shokolaadi ja piserdan tumeda peale kaunistuseks kuidas parajasti tuju on. Küpsiseid olen ka proovinud erinevaid ja leidnud, et mulle meeldivad Selga omad näiteks palju rohkem kui Kalevi omad. Juba sellepärast, et need on suuremad. Maitselt kas kondentspiima või iirise omad. Suur vahe on minu arvates erinevatel küpsistel :) Suvel olen ka ühe kihi vahele kas maasikaid või vaarikaid pannud.
Kui külla tuleb vähem inimesi, on vahva teha ka portsjonikooke - igaühele ühe küpsise suurune neljakihiline shokolaadiga tornike :)
Parim on kook kui see on üleöö seisnud.

Head isu!

No comments:

Post a Comment