Monday, December 12, 2011

Lambapraad

Mulle ei ole kunagi lambaliha väga maitsenud. Nii kaua kui ma mäletan, tuleb meelde kasuka maitse. Seega kui ma mõned aastad tagasi Islandile sattusin, olin ma natukene murelik kuna seal oli kõige tavapärasem roog kas lammas või kala (lõhe ja forell). Kuna sealsel pinnal on kartuli kasvatamine suhteliselt keeruline, nägid praed välja sellised, et liha või kala oli taldrikul kaks korda rohkem kui kartulit :))) Meil Eestis täpselt vastupidi. Oma suureks üllatuseks hakkasin ma seal heast lambalihast väga lugu pidama. Tegelikult on ju asi täiesti toorainest kuni selle valmistamiseni kinni. Praegu mul ei tule ka ette, et lambaliha oleks hästi tavaline mida pakutakse näiteks külas olles. Ikka siga või kana, teinekord ka loomaliha. Kuna lammast pole kuskilt võtta olnud, ei ole ka meie toidulaual minu kokkamisperioodil seda kohanud. Nüüd sain ühe mõnusa värske lamba jala ja midagi pidi sellest valmistama. Kuna suur tükk, küpsetasin seda siis kui parajasti olid külalised tulemas, nelja peale oli kogus paras ja natukene jäi ülegi. Marineerisin ja küpsetasin jalga koos kondiga ning enne serveerimist eemaldasime liha... või noh, mis ma kiitlen, küpsetamine ja serveerimine jäi kalli kaasa teha kuna mehed ja lapsed jäeti koju ning tüdrukud shoppasid ja jõudsid koju alles siis kui laud oli kaetud :) Lihakogust ma ära ei kaalund, räägin lihtsalt marinaadist ja valmistamisviisist.
Liha panin parinaadi 24h enne ahju panekut. Marinaadiks kasutasin:
2sl mett
sool
pipar
3sl SM American BBQ kaste (original)
1tl rosmariini
4sl sojakastet
õli
Mis siin ikka, määrisin lamba õliga kokku, lisasin sojakastme ning soola, pipra, rosmariini, BBQ kastme ning mee. Kätega hõõrusin kõik lamba külge nii, et kõik küljed olid marinaadiga kaetud. Panin liha kohe ahjupannile ning katsin täielikult hõbepaberiga ja jätsin külmkappi seisma. Ahju läks liha samuti hõbepaberi all. Ahjus oli see 2,5 tundi 160 kraadi juures. Liha tuli mõnus mahlane ja maitsev ning kondi küljest tuli väga ilusti lahti. Nüüd tuleb välja, et mulle mitte ainult ei meeldi hästi tehtud lammas vaid, et ma oskan ise ka seda päris hästi teha :)
Head isu!

No comments:

Post a Comment