Thursday, December 8, 2011

Basiiliku panna cotta

Magustoiduks panna cotta, mis on Itaaliapärane magustoit. Tegemist suhteliselt rammusa asjaga jälle. Aga taas selline magustoit mida ma varem polnud teha proovinud seega lihtsalt huvi pärast pidin valmistama. Kuna ma olen seda varem ka söönud ja just klassikalist varianti, maasika toormoosiga siis mina otsustasin teha miskit huvitavamat ja sügavkülmas leidub mul värsket basiilikut, seega proovisin sellega.
Kokku kasutasin (kogus kahele):
250ml vahukoort
kolmveerand zelatiinilehte
1vaniljekaun
väike peotäis basiiliku lehti
25g suhkrut
Valasin vahukoore väiksesse kastrulisse, lisasin basiiliku lehed ja suhkru. Poolitasin vaniljekauna, lisasin kauna sisu vahukoorele ja viskasin kauna enda ka kastrulisse. Kuumutasin keemiseni ning hästi madalal tulel keetsin maksimaalselt minuti. Eemaldasin basiiliku lehed ja vaniljekauna. Otsisin erinevaid nõusid, kõigepealt pokaali ja kallasin läbi peene sõela selle sisse ning asetasin külma. Pokaalist saab otse kenasti serveerida. Teisena tahtsin proovida sellist serveerimist kus nõust kummutatakse panna cotta välja taldrikule. Selleks kasutasi oma silikoonist muffinivormi :)))) Kallasin ühte pesasse segu läbi sõela ja asetasin ka selle külma. Külmas võiks see seista vähemalt 4-5 tundi aga mulle isegi meeldiks kui üleöö oleks külmas. Mul vormi oma seisiski üleöö ja vormist tuli ka kenasti välja nii, et kastsin vormi enne hetkeks kuuma vee sisse ning seejärel kummutasin taldrikule.
Maitsest - ma olin üllatunud ja täitsa tõsiselt kohe. Basiilik oli super valik!!! See mõnus maitsenüanss mis basiilik panna cottale andis oli hämmastavalt hea. Tavaline panna ei ole jälle üldiselt mu lemmik kuna on liiga rammus no ja ega basiilik seda rammusust ära ei võtnud :))) aga ta peitis selle koore maitse ära ja tõesti hea oli. Ütleme nii, et igapäevaseks magustoiduks ei sobi aga kui külalisi tuleb ja tahad kohvi kõrvale midagi head ja huvitavat siis see just ongi see!
Need mustad täpikesed on vanilje seemned :)
Sellise serveerimise viisi puhul soovitan kasutada kolmveerand želatiinilehte
Head isu!

Magustoidu kõrvale filmisoovituseks päris kindlasti EI ole film "Immportals" ega "Captain America"

No comments:

Post a Comment