Sunday, December 4, 2011

Croissant

Tavaliselt mõnus pühapäev on täna :) Sai juba ka vähe küpsetatud ja kuna väike tegelane magab, kasutan aega hästi ära ja panen kohe kirja ka tänase ahjutäie.
Täna oli laisa inimese küpsetamise päev. See tähendab, et kasutasin valmis pärmi-lehttainast. Tegin sellest kahte sorti croissante: juustu-basiiliku ja juustu-sibula. Räägin lähemalt juustu-sibula sisust ja eelkõige seal kasutatud sibulast. Kallis kaasa tuli ükspäev töölt jutuga, et sealses söögikohas on maitseainete kõrval ka kuivatatud sibulatükid, mida toidule raputada saab. Ütlesin et jajaa, santa marial on jah mingid sibulalaastud ja küüslaugulaastud nendes pisikestes purkides. Sellepeale raputas ta pead, et neil on kohe suured pakid ja suhteliselt suured sibulatükid. Eks sinnapaika see jutt sel päeval jäi aga järgmine kord kui poodi läksin, tulid need sibulad mulle maitseainete riiuli juures meelde ja üles ma need sealt leidsingi. Korralikud suured pakid kergelt pruunistatud kuivatatud sibulast. Mitte rõngad ega ribad vaid tükid, suhteliselt suured tükid tõesti. Ostsin koju ühe paki ja nüüd kasutan neid kõikjal. Hämmastavalt maitsvad asjad. Vahepeal lausa krõpsude pähe söön neid kui toitu teen :)))) Mõnusalt krõbedad on ka. Ma Eestis ei ole neid varem poes tähele pannud ja võimalik, et pole osanud otsida lihtsalt aga neid kavatsen ma siit väga palju kaasa osta kui tagasi tuleme ja Eestist neid tõesti saada ei ole! Neid samu sibulaid kasutasin ka tänastes juustu-sibulacroissantides
Koguseid pole väga mõtet kirja panna kuna see kõik käib jälle tunde järgi aga mina kasutasin:
Pärmi-lehttainas (mul oli kokku seda 0,7kg aga tegin ka viineripirukaid)
Taluvõi - seda läks umbes 25g 0,7kg peale
külmutatud värske basiilik
riivitud juust
kuivatatud sibulatükid
sool
muna
Rullisin taigna ristkülikukujuliselt lahti ja määrisin seda sulatatud võiga, mille peale raputasin juustu ja kergelt soola. Ühele tainapoolele raputasin veel hakitud basiilikut ning teisele kuivatatud sibulatükke. Lõikasin taignast kolmnurksed tükid ning rullisin need kokku alustades laiemast otsast. Seejärel tõstsin ahjuplaadile ja määrisin enne ahju (220 kraadi) panekut munaga. Ahjus hoidsin kuni olid kuldpruunid. Maailma lihtsad ja jube head tulid :) Kui aus olla siis kui ma oleksin teadnud, et need juustu-sibulacroissandid nii hästi maitsevad, poleks ma vist viineripirukaid üldse tegema hakanudki ja basiiliku omasid oleksin ka vähem teinud :)
Head isu!

No comments:

Post a Comment