Monday, June 13, 2011

Sepik?

Juba kaks nädalat on viimasest leivateost ja kahju hakkab juuretisest kui vaatan teda külmikus kokku kuivamas. Võtsin välja ja otsustasin "midagi" temaga peale hakata. Leiba me ei söö väga .... kui siis koorikleibasid aga üldjuhul oleme sepiku või toote "Saib" sööjad. Eelmisest leivateost veel leiba alleski, seega esimene otsus oli lihtne - ei mingit leiba enam. Prooviks miskit sepiku taolist. Varem pole ma kunagi sepikut teinud, pole isegi pakendi pealt koostisosasid jälginud, et mis jahust tehakse. Ka retsepti ei hakanud kuskilt otsima, mõtlesin, et tuleb mis tuleb, proovime.
Leivateoga on koguste kirjeldamine mul kohe eriti keeruline kuna selle puhul käib minul KÕIK tunde järgi ja otse pakist.
Õhtul kl 20 paiku panin juuretise suurde kaussi, valasin peale 1l leiget vett ning hakkasin jao haaval rukkijahu sisse raputama, et moodustuks keefiri taoline mass. No mul tuli veits paksem, mis siis ikka :) Kloppisin "mördi" käega korralikult läbi, mässisin kausi saunalinasse ja asetasin vannitoa põrandale, kus eelnevalt olin põrandasoojenduse sisse pannud.
Hommikul kl 07 ajal, enne tööle minekut, võtsin kausi vannitoast ära, pakkisin lahti ja hakkasin kappides sobrama uurimaks, mida mul üldse on sellist, mis sepiku sisse käia võiks. Leidsin järgmist:

Nisujahu - no seda läks küll tunde järgi, põhiline et taigen liiga paks ei tuleks
Kaerahelbed - 1 dl
kaerakliid - äkki nii 1dl
linaseemnejahu - 4 sl
seesamiseemneid - 3 sl

Maitsestasin:
6 tl soola
2 kuhjaga sl mett
1 sl suhkrut

Kloppisin kõik ülaltoodud ained kokku ja jagasin eelnevalt küpsetuspaberiga vooderdatud vormidesse. Kuna mul ei ole häid savist vorme siis need plekist toobrid mida ma kasutan, võtavad jube hästi külge. Mingit mannat ma ka selleks kasutama ei hakka! Enivei, jagasin taigna kaussidesse, raputasin peale veel ka seesamiseemneid ning asetasin täidetud vormid taas vannita soojale põrandale.
Koju tulin u kl 15 paiku, sepik oli kerkinud küll aga mitte nii palju nagu mina lootsin ... panen järgmisel korras supilusikatäie jogurtit ka sisse, pidavat paremini kääritama ja ehk siis ka kergitama. Ahi 220 C peale ja 3 vormi ahju, hoidsin seal u 25 min kuni pealt oli mõnus pruunikas, edasi keerasin ahju 170 C peale ja lasin seal lõpuni küpseda. Kokku olid vormid ahjus 75 min.
Leibasid varem pintseldasin ka kui need ahjus olid, nüüd olen mugavamaks muutunud ja kasutan lillepritsi. Pritsin vahepeal leibasid/sepikuid ahjus, et päris ära ei kuivaks.

Ja kui mul siis sepikud natukene jahtuda said, lõikasin ühe lahti ja tegin lausa väikese võileiva, et sepikute kõrvale pildi tegemiseks asetada. Jõudsin ühe pildi teha kui telefon helises ja pidin natukene töö teemal rääkima, ehk läksin rõdule omaette vestlema. Kööki tagasi jõudes hakkasin edasi pildistama ja no võiku oli kadunud leibade kõrvalt!!! Kõrvalt toast tuli suud maigutades välja mu kallis abikaasa, kes trenni kiirustades arvas, et ma selle temale olin teinud :))))))))) Ise kiitis, et jubeee heaaaa sepik, ära leiba enam üldse tee, nüüd hakkagi sepikut tegema :)
Väheke itsitamist ja tegin ruttu uue võiku. Selle sõin pärast ise ära ja pean nõustuma, leiva isu on täitsa kadunud ja tahaks edaspidi uusi variante sepikust proovida!Pildi pealt ja ka sepikule otsa vaadates näeb ta välja pruun nagu leib ilma maltoosata aga tegelikult see tumedus on lihtsalt ahju poolt kunstipäraselt värvitud kuldpruunsus, seest on sepik ikka palju heledam kui tavaline leib: )
Head isu!

No comments:

Post a Comment