Friday, June 10, 2011

Brownies & Ice Coffee


Enamasti kui üksi kodus olen, siis ma õhtusööki ei valmista. Ehk on asi ka selles, et ma ei oska ühe inimese kogust teha, alati läheb paljuks ja nii ma parem jätan tegemata. Olin juba mitu päeva üksi kodus olnud ja söögi peale vähe mõelnud kui kolmapäeval tuli sõbranna külla ja mõtlesin, et võiks ju midagi maitsvat teha. Kuna õues on tohutu palavus, siis pidi see olema midagi imelihtsat ja ideaalis külma, samas magusa isu oli :) Natukene mõtlemist ja idee oli koos: Ameerikapärased brownies (edaspidi minu keeles braunis ja braunid) koogikesed ja jääkohv. Braunisid olin ma siin-seal ikka saanud aga ise ei olnud mitte kunagi teinud, seega tundus huvitav väljakutse, samas retsept oli ülilihtne.

Leidsin internetist braunide põhiretsepti:
4 muna
180 g nisujahu
250 g võid
300 g suhkrut
300 g tumedat shokolaadi
Kuna tahtsin huvitavamaid maitseid, võtsin suure peotäie piparmündilehti lisaks.

Ostsin Kalevipoja tumeda shokolaadi tervete pähklitega, seega minu braunid sisaldasid ka pähkleid ja kui teinekordki tegema peaksin, siis võtaksin samuti pähklitega shokolaadi. Lisaks sellele 300 grammile shokolaadile leidsin külmkapiust ka 150 g Keskturult ostetud shokolaadi pähklitükkidega, seega panin rohkem shokolaadi kui retsept ette nägi
Kuna minul kaalu pole, käis kõik tunde järgi. Kasutan ka ühte klaasi, mis minu silma järgi ütleb u 200g klaasitäis :)
Sulatasin potis või ja 300 g shokolaadi. Kui shokolaad oli täielikult sulanud, panin pliidi väiksema kuumuse peale ning lisasin kogu suhkru ning jätsin segu jahtuma. Samal ajal kui segu jahtus, hakkisin blenderis piparmündi ning segasin shokolaadisegule. Kui segu ei olnud enam päris kuum, lõin selle peale munad ja kloppisin segusse ning lisasin jahu pidevalt segades. Oma kodusest külmkapist leitud 150g pähklitükkidega shokolaadi lõikusin lõikelaual tükkideks ning lisasin ka segusse. Siin kohal on oluline, et vedel shokolaadisegu ei oleks nii soe, et lisatavad shokolaaditükid ära sulaksid. Kallasin segu klaasist ahjuvormi nii, et see oli u 1,5 cm paksune kihina ning lükkasin ahju 160 kraadi juurde, kus see küpses umbes 50 minutit. Välja võttes lasin koogil natukene jahtuda ning seejärel serveerisin jäätise ja vaniljekreemiga. Ostsin Selverist vaniljekreemi pulbrit Ekströms Marsan ja pean ütlema, et see ei kõlba kuhugile ... Oleks pidanud ikka ise vaniljekreemi tegema aga mis siis ikka, teinekord. Lihtsalt jäätisega oli ka imehea kook :) Poleks uskunudki, et nii maitsev tuleb, teen kindlasti teinekordki!

Ice Coffee ehk jääkohvi avastamise eest pean oma Türgi lillekest tänama, kes mind Istanbuli visiidi ajal Starbucksi sealset Frozen Frappuccinot jooma viis. Aitäh! Paranda mind kui joogi nimega puusse panin aga oli vist selline nimetus :) See koosnes kohvist, piimast ja purustatud jääst. Fantastiliselt hea jook kuumal suvepäeval kui kohvi isu on aga sooja jooki ei taha. Eestis joon nüüd Coffee-In jooki Ice Caramel Latte, mis maitselt tundub sama olevat, ainult Coffee-In kasutab terveid jääkuubikuid jääpuru asemel. Olen ka varasemalt mitmel korral seda kodustes tingimustes teha proovinud aga alles seekord sain hakkama! Varem jäi maitse vesine alati ... arvatavasti oli viga ka selles, et ma ei kasutanud piisavalt kanget kohvi põhjaks vaid palju lahjat kohvi, mis sisaldaski juba palju vett. Türgi lilleke soovitas siis jääkuubikud ka kohvist teha, mitte veest, siis sulab kohvi sisse ka maitset tavalise vee asemel. Mõeldud-tehtud: teen kohvi valmis (kuubikuteks ei kasuta ma väga kanget kohvi vaid selliset nagu ma ikka joon, lahjapoolset keskmist), kallan kannu ja jätan külmkappi. Kui see on jahtunud, siis valan jääkottidesse ning asetan sügavkülma. Mul peab nüüd alati vähemalt üks pakk kohvijääd külmas olema :) Lisaks teen korraliku kange kohvi ning panen näiteks õhtul ka selle külmkappi. Sellisel juhul on hommikuks väga hea külm kohvi põhi olemas. Veel läheb vaja sheikerit aga segada saab ka igat muud moodi, kasvõi tavalises klaapurgis raputades.
Kuna mina joon lahjat kohvi, panen sheikerisse kogused järgmiselt:

20 cl kanget kohvi
32 cl külma piima
4 cl vahukoort (vot see imeasi võttis mul viimasegi liigse vee maitse kohvilt ära ja tegi hoopis mõnusalt siidiseks)
5-6 kohvijää kuubikut (mina neid ei purusta kuna blender teeb need nii puruks et sulavad liiga kiiresti ära)
2 cl kohvisiirupit (teeb kohvi magusamaks ja annab huvitava maitse. Minul hetkel kodus Monini Toffee Nut)

Panin kõik koostisosad sheikerisse ja loksutasin korralikult läbi. Vahukoor andis ka vahva väikese vahukorra kohvi peale, nagu päris :) Olen väga rahul, et vahukoorega proovisin, hoopis teine maitse. Võimalik, et kasutades lihtsalt rammusamat piima kui 2,5%, tuleks ka siidine maitse, vot ei ole proovinud kuna niisama ma nii rammusat piima kodus ei kasuta, seega pakk läheks halvaks. Vahukoort saab hea väikese pakiga osta.
Kui vedelikud omavahel segatud, kallab klaasi ja imehea külm kohvijook on valmis. See sobis fantastiliselt kuumal õhtul kergelt soojade braunide kõrvale ja mina olen sellest joogist täiesti konksu otsas, igahommikune turgutaja kuumal suvepäeval!

1 comment:

  1. :)) väga vahva ja mul on heameel, et kasvamas on üks tore blogi!!!!

    ReplyDelete