Thursday, July 14, 2011

Maasikamoosid

Suve alguses tegin mõne purgi maasikamoosi basiilikuga ja jäin ootama paremaid saake kuna suve alguse Eestimaise maasika hind oli ikka ulmeliselt kõrge! tuli turule kilohinnaga 10 eurot!!! Varsti oli maasikas 2.50 eurot aga esiteks polnud see minule hea aeg vaaritamiseks ja teiseks 2.50 on ikkagi vanas vääringus üle 40 krooni/kg. Päris palju moosimaasika hinnaks, eelmine aasta ostsin 20 krooni/kg!!! Turuhinnad on üldse ikka hämmastavad praegu - lähed üks päev turule, on hind 2.50 ja järgmisel juba 3 või 4 eurot. Hindasid tõsteti eelmisel aastal kuni 5 krooni võrra nüüd 1-2 euro võrra! Hämmastav alatus! Ma olen turumüüjate peale täitsa solvunud ja näiteks nektariinid ja muu puuvili on Prismas sama hinnaga, mina ei tea ... lõpeta või turul käimine ära. Kahju muidugi, mulle jubedalt meeldib turul käia ja Keskturg oli minu koduturg kus juba näod olid tuttavad ja tee selge. Lõpuks eelmine nädal oli ilusa maasika hind 3.50-6!!!! eurot. Lisaks nendele olid müügil ka sellised maasikad, millel sinine kiht oli juba peal ja kui maasikaid nuusutasin siis hallituse hais lõi kohe näkku - ja nende eest taheti 2-2.50 eurot kilost!!! Mul ei ole lihtsalt sõnu. Otsustasin, et mina see aasta maasikamoosi ei tee ja kõik. Solvusin lõpuni ära. Kuna ma aga pika vihaga pole siis juba nädal hiljem läksin turule ühte kilo maasikaid otsima ja leidsin imehead ilusad, suured maasikad hinnaga 2.80 kg. Kuna kalli kaasa ema ja vanaema olid ka huvitatud, andsin alla ja ostsin 16 kg ära. Siiani ei ole ma tegelikult rahul, et oma boikotti lõpuni ei viinud sest hind oli ikkagi jube kõrge aga muska sööb mul ju ainult maasika ja vaarika moosi ja kahju oleks kui mul talle talvel pudru peale maasikamoosi pakkuda poleks ju. Sellest kogusest võtsin siis 6 kg marju endale ja tegin kolme sorti moosi:
  1. Maasika keedumoos vaniljega
  2. Maasika keedumoos sidruniga
  3. Kõige tavalisem maasika toormoos
Ma tegin oma moosid vähese suhkruga, ei tea kas või mida see suhkru sisaldus mõjutab aga mulle ei istu need maasikad-suhkur 1:1 vahekorras moosid. Milleks siis üldse maasikad kui tahad suhkrut süüa? Ei tea kas häbeneda aga 6 kg moosi peale ei läinud mul isegi 1 kg suhkrut ära...
1. Maasika keedumoos vaniljega - selleks kasutasin 3 kg puhastatud maasikaid, tegin nad oma popi Tupperware pudrunuiaga puruks, lisasin u 400g suhkrut ja panin potiga pliidile. Kuskil nii 35 minutit keetsin, siis lisasin 1 pudelikese vaniljeessentsi. Huvitaval kombel ei olnud pakil ega pudelikesel kirjas palju seal sees on aga no teate küll neid pakke kus 4 ülipisikest klaaspudelikest on sees kas vanilje-, rummi- või muu essentsiga. Segasin moosi ära ja maitsesin. Suhkrut tundus isegi palju aga no veel vähem oleks vist lausa imelik panna??? Õigustan ennast veel ka sellega, et maasikad ise olid ka tõesti väga magusad :). Moos purkidesse, kaaned peale ja valmis!
2. Maasika keedumoos sidruniga - 1,5 kg puhastatud maasikaid potti, nuiaga puruks, 200g suhkrut hulka ja keema. Keetsin ka nii 30 minutit ja seejärel lisasin eelnevalt riivitud ühe suure sidruni koore ning sama sidruni mahla. Ostsin selleks kokku 5 sidrunit kuna arvasin, et neid läheb palju aga kui selle ühe koore ja mahla olin ära pannud ja maitsesin, sain kiirelt aru, et rohkem sidrunit pole kindlasti vaja. Edasi oleks juba liialdamiseks läinud. Moos jäi mõnusalt hapukas - sidruni hapukas, mitte vähese suhkru mõttes hapukas :) Peale sirduni lisamist keetsin veel vast paar minutit maksimum ja siis juba purkidesse ja valmis.
3. Kõige tavalisem maasika toormoos - Alles jäi veel 1,5 kg puhastatud maasikaid, need panin blenderisse ja tegin täitsa püreeks. Püreele lisasin 200g suhkrut ning maailma lihtsaim toormoos oli valmis. Ei pannud isegi mingeid lisandeid seekord. Moos plastiktopsidesse ja sügavkülma. Kaili käis ka eile külas ja rääkis, et ta pani toormoosi kilekottidega külma. Minu jaoks oli see jube ahvatlev mõte, et ohohh, võtab vähe ruumi ja igati mugav. Kui välja sulama võtad, siis paned moosi kuskile topsi, millega külmikusse sulama tõsta. Aaaaga teades missugune kobakäpp ma kipun olema siis olen päääris kindel, et kui MINA paneks oma moosid kilekottidega külma siis mingil hetkel oleks mul terve sügavkülm moosi täis ja ma peseks seda ning kiruks ennast. Mul võib kõike juhtuda - arvatavasti oleksin nädalaks puhkama sõitnud ja sel ajal oleks kõik päevad elekter ära ja moos läheks käärima ja kilekott plahvataks sügavkülmas nii, et kõik muud tooted oleks ka moosi täis. See oleks minu puhul nii tavaline seega ma hoidusin ilmselgest katastroofist aga mõte iseenesest mulle meeldis :)Vahvat moosikeetmist ja head isu!

1 comment:

  1. V2ga lahedad sildid on sul purkidele tehtud...kade meel hakkab kohe :D
    Ja 8le8ldse v2ga meeldib kuidas sa oma lehe teinud oled, ning ka pildid on v2ga ilusad ja palju mis mulle v2ga meeldib :P
    Pealehakkamist ja edu sulle tegemisets :)))

    ReplyDelete