Friday, June 17, 2011

Maasikamoos basiilikuga

Esimesed maasikad moosi tarvis ostetud ja uus moosi retsept ära proovitud!
Varasemalt olen teinud maasikamoosi mandlitega - oli väga maitsev aga pika seismise peale läksid heledad mandlilaastud moosis tumedaks ja nägid suhteliselt inetud välja. Samas maitselt oli ikka hea. Valmistasin seda 2009.
Veel olen teinud maasikamoosi piparmündiga - seda teen arvatavasti sel aastal jälle. Väga hea moos! Kui võrdlema peaksin, siis parem kui mandlitega. Seda valmistasin 2010.Seekord siis tegin maasikamoosi basiilikuga. Mõte tuli kunagi Tuuli poe moosiriiulit puistates kui avastasin sealt maasikamoosi basiilikuga. Mõte jäi mind kummitama aga kuna oli juba sügis ja maasikahooaeg möödas, jäi idee oma korda ootama.
Kiire tiir turu peal tehtud, sõitsin ootusäravalt kodu poolt. Üle poole aasta oodanud ja lõpuks oli käes aeg kui saan oma moosi kinnisidee realiseerida.

Kasutasin järgmiseid koostisosasid:
~2,2 kg puhastatud maasikaid
800 g suhkrut
4 värsket oksa basiilikut
pool pk Santa Maria kuivatatud basiilikut
1 sl vaniljesuhkrut
30g moosi paksendajat

Puhastasin maasikad ja lõikasin kõik neljaks. Mulle ei meeldi moosi sees terved maasikad. Olen varem isegi püreestanud maasikad keetmisel. Seekord seda teed ei läinud, neljaks lõikamine on minu jaoks igati piisav. Tegemist polnud ka hiiglaslike maasikatega, mis oleks vajanud kaheksaks lõikamist. Valasin marjad potti, segasin suhkru moosi paksendaja ning vaniljesuhkruga, kallasin segu maasikate peale, lisasin värsked basiiliku terved oskad ning segasin. Kui moos kerkis keema, lisasin pool pakki kuivatatud basiilikut. Kuivatatud basiilik pidavat paremini maitset andma ning see ju eraldab maitset veel ka purgis olles. Värske basiiliku oksad jätsin terveks, et ma saaksin need enne moosi purki panemist välja võtta. Ma ei tahtnud neid hakkida kuna arvan, et ma poleks saanud neid nii peeneks, et mulle ei jääks basiiliku lehe tükki hamba alla. Kuivatatud tükid on mõnusalt väikesed ja need ei sega moosi sees. Enivei, lasin moosi keema, keetsin umbes 20 minutit (pidevalt vahtu kogudes) ning panin seisma, et ka värske basiilik saaks veel maitset eraldada. Kuna pidin vahepeal linnas käima, jäi moos seisma kolmeks tunniks. Tagasi koju jõudes panin poti uuesti pliidile ja kuumutasin veel 10 minutit, et moos läheks vedelamaks ja mul oleks mugavam seda purkidesse tõsta. Enne purkidesse tõstmist tõstsin moosist välja basiiliku oksad. Moosi paksendajat ei olnud ma kunagi varem kasutanud aga kuna eelmise aasta tavaline maasikamoos jäi liiga vedel ja siirupine. Terved maasikad tõusid purgis olles ja siirup oli allpool. Paksendaja toimis väga hästi aga edaspidi kasutan arvatavasti moosisuhkrut, sellel pidavat ka olema moosi paksendav toime.
Reaalsus on see, et mul pole aimugi kui kaua tuleb tegelikult moosi keeta :) Ma keedan nii kaua kuni tekkinud mass on minu jaoks sobilik. Olen kuulnud 3 tunnistest maasikamoosi keetmistest ja ei mõista mis seal nii kaua keeta on. Samas ega kõigest siin maailmas ei peagi ega tihtipeale tahagi aru saada :) Küll kunagi saan teada mis teema sellega on.
Igatahes moos tuli väga hea, basiilik andis erilise nüansi, mistõttu moos maitseb nagu metsmaasikatest tehtud. Soovitan proovida, tõesti huvitav!Head isu!

No comments:

Post a Comment