Monday, June 27, 2011

Vaniljetäidisega shokolaadikringel

Minu esimene päris enda tehtud kringel!!! Valetan .... teine, esimene läks aia taha :( Seega minu esimene hästi välja kukkunud päris enda tehtud kringel!!! Vohh, juba õigem :)

Ma olen alati olnud rohkem kringli kui tordi inimene. Juba pisikesena võisite oma kreemikringlid lauale seisma jätta, minu poolest nad sinna jäidki. Sünnipäevadel oli kohati piinlik kui toodi ilus kohupiima kreemitort välja ja siis ühele tatikale ei kõlvanud. No ei kõlvanud jahh! Kurrja see kreem oli ikka täitsa vastik ja need poe tordipõhjad, öäkkk. Selle tõttu on mul siiani s...tamaitse suus poe tortide koha pealt. Lõpuks kaks aastat tagasi sain maitsta ka head poest ostetud torti, oli miski kodujuustu-vaarikatort. Ei mäleta kes tegi aga see on ka ainus, mis mulle meeldinud on poe kaubast. Sõna tort on minu jaoks sõimusõna, nimeta asja koogiks ja me võime juba rääkida :) Kräsupea kook, napoleoni kook (kui moosiga ära rikutud pole) jne on kõik imehead. Kuna ma ei armasta väga ka klassikalist martsipani kohupiimatorti, lasin ka pulmatordiks teha suuure ilusa kräsupea. Väga huvitav ja imemaitsev oli! Kringlitega on hoopis teine jutt, minu jaoks parimatest parim on kohvik "Narva" kringel Klassika valge shokolaadiga. No ei tehta paremat asja! Hea kringli rikub ära ainult vahukoor-topitakse seda jama ka igale poole!

Kooke teen ma suhteliselt tihti aga kringlit polnud kunagi varem teinud. Eks väiksena emaga koos ikka aga siis olin ma lihtsalt jube "asjalik" ega mäleta praeguseks midagi retseptidest. Mõtlesin oma peas, et missugune oleks minu ideaalne kringel ja otsustasin, et see võiks olla kindlasti vaniljekreemi täidisega, mooniseemnete, mandlite ja shokolaadiga. Mõeldud-tehtud! Esimene kord oli kõik hea AGA taignas ajasin jahu-piima vahekorra sassi, seega kerkis küll hästi aga taigen oli liiga vedel, et seda rullituna punuda või üldse käsitleda.
Teine kord olin targem ja tuletasin retsepti kenasti meelde enne kui tegema hakkasin. Meie pere pärmitaigen käib järgmise retsepti järgi:

1 pressitud pärmikuubik
3tl soola
200 g suhkrut
500 ml leiget piima
1 kg jahu
jahvatatud kardemoni
riivitud muskaatpähklit
2 muna
150 ml õli

Teised koostisained:
200g võid
1 pk Flora vahustatavat vaniljekastet
250 g vaniljepuding
Ricotta kohupiimatoru
1 kott vaniljekastme pulbrit
kakao
mandlilaaste
100g tumedat shokolaadi
100g valget shokolaadi
1 pk mooniseemneid

sulatasin pärmi soolaga, lisasin suhkru ja eelnevalt lahti klopitud munad, riivisin sisse muskaatpähkli ja lisasin kardemoni. Muskaati umbes 0,5 tl ja kardemoni vist natukene rohkem. Mulle väga meeldib kui pärmitaignas on nende maitset ikka tunda. Lisasin leige piima ning segasin kuni suhkur oli lahustunud seejärel panin juurde jahu ja õli. Segasin puulusikaga natukene kokku ning kuna ma sõtkuda ei jaksa, kasutan Tupperware taignakaussi, kus paned kaane peale, lased õhu välja ning annad taignakausi meesperele pooleks tunniks käte vahel loopimiseks. Poole tunni pärast võtan kausi, vaatan kaane alla, kui taigen on mõnusalt seinad puhtaks teinud ja vastu vaatab kena pallike, raputan natukene jahu peale ja sulgen kaane uuesti ning jätan kerkima. Lasen tavaliselt taigna umbes kolm korda ääreni kerkida. Ehk siis kui ääreni jõuab, teen sõrmega augud sisse, et taigen alla vajuks. Lõpuks siis võtsin kogu taigna jahuga kaetud lauale ja rullisin suuure ristküliku. Vahemärkuseks võin öelda, et edaspidi jagan selle koguse kaheks ja teen kaks kringlit kuna see tuli liiga suur. Nii, taigen rullitud, sulatasin või ja määrisin kolmveerand kogusest pintsliga taigna peale laiali. Peale raputasin suhteliselt paksult kakaod. Kasutasin Nesquik kakaod, see on magus ja ei lähe mõrudaks kui kogemata liialdama kukun. Kuna kakao ka juba magus, ei lisanud suhkrut enam. Kakao peale raputasin veel ka mooniseemneid ja mandleid.
Siis tegin kringli sisu: Flora vaniljekastme vahustasin ära, lisasin pudingi, Ricotta ning pulbrist vaniljekastme segasin poole ette nähtud koguse piimaga, et see suhteliselt paks jääks. Lisasin ka selle kreemisegule. Lisaks umbes 2 sl suhkrut ning vispeldasin mikseriga läbi. Saadud segu jagasin taigna peale pikkupidi kolme ritta ja seejärel lõikasin taigna enda ka pikuti kolmeks. Iga riba, kus keskel oli kreem, rullisin kokku ning rullid punusin omavahel patsi. Patsi asetasin ahjupannile ning pintseldasin üle võiga. Tahtsin teha ilusat B tähe kujulist kringlit aga no tõesti, liiga suur tuli ja ei kannatanud, tuli suuur pärg. Pärja viskasin 200 C juurde ahju ja see oli seal äkki ... 45 minutit. Suhteliselt kiirelt sai valmis. Vahepeal isegi piserdasin veega pealt, et kindlasti mõnus pehme jääks. Ahjust välja võttes pintseldasin jälle kogu järelejäänud sulatatud võiga ning jätsin rätiku alla jahtuma.
Jahtumise ajal sulatasin eraldi tumeda ja valge shokolaadi. Niristasin tumeda shokolaadi kringli peale ning raputasin selle peale mandlilaastud. Laastude peale niristasin valge shokolaadi. Jätsin mandlid kahe kihi shokolaadi vahele, et need sealt maha ei pudeneks, shoks hoiab neid kinni.Jaanipäeva aeg ja külalisi oli ka ning tõesti, kõigile maitses väga! Pean ise ka tunnistama, et no Narva kringlit see kinni ei pannud aga paremuselt teine on küll :) Kreem kringli vahel oli ka paraja paksusega, ei voolanud kuhugile

Head isu!

1 comment: