Tuesday, July 12, 2011

Pärnaõiesiirup

Ükspäev sõbrantsi Tabasallu koju viies nägin kuidas seal paar inimest kilekottidega pärnaõisi korjavad. Ühesõnaga pärnad juba õitsesid, nüüd pidi kiiresti tegutsema kuna pärn õitseb väga lühikest aega ja õied tuleb noppida õigel hetkel kui need ei ole hakanud veel närbuma.
Parajasti oli plaan maale sõita, seega lootsin leida kohta kust puhtaid õisi korjata, linnast ju ikka ei korja. Maale jõudes hakkasin uurima kust võiks saada ja see polegi nii lihtne kui ma alguses arvasin. Lõpuks tuli välja, et sugulase sõbranna hoovis kasvavad pärnad ja need kenasti õitsevad. Mis siis ikka, redel autosse ja autole hääled sisse, sõitsime kohale. Mina ronisin redeli otsa, istusin ja korjasin, ema hoidis samal ajal redelit, et ma ei kukuks :) Saime suure prisma kilekotitäie õisi, mille jagasime sõbralikult pooleks, pool kotti kuivatamiseks ja pool kotti siirupiks - kõik olid rahul.
Kummutasin pool kotti õisi potti ja kallasin 2l keevat vett peale. Surusin õied ühe väiksema kaanega kuuma vee sisse ja jätsin 24 tunniks ligunema. 24 tundi hiljem võtsin väikese kaane õite pealt ära ja panin poti pliidile, kus lasin õitel keeda u 5 minutit (päriselt keeda, podisedes). Seejärel lasin natukene jahtuda ning võtsin peoga õied vedelikust välja ja pigistasin need vedeliku sisse nii kuivaks kui sain. Õitest tuli pigistades päääris palju õiemett, kõik kleepus mõnusalt :)
Pressitud õied läksid ära viskamiseks. Vedeliku (2l) panin pliidile ja lisasin sellele 1 kg suhkrut ning kuumutasin umbes 1,5h. Lootsin, et siirup läheb vähe paksemaks ka aga ei läinudki, täitsa vedelaks jäi. Samas ma ei tahtnud väga palju suhkrut panna ka niiet jäi vedelapoolne siirup. Isa maitses mu siirupit ja see pidavat pärnaõiemee maitsega olema :) Igatahes tõesti hea siirup on. Ma ei kasutaks seda morsi tegemisel :) vaid maitseks magustoitude sisse, pannkookide peale ja veel kohvi sisse maitseks. Mul just paar päeva enne siirupi tegemist oli peas mõte uurima hakata kuidas kohvisiirupeid tehakse ja kui omatehtud pärnaõiesiirupit maitsesin oli väga õnnelik, et sain kaks ühes :) Ühele osale siirupile mõtlesin veel, et ostan mõrumandli essentsi ja kui lahti teen, kummutan essentsi siirupi sisse, siis nagu PÄRIS kohvisiirup, väikse mandli kõrvalmaitsega :) Hetkel proovisin vaniljeessentsiga ja jube hea jäi küll.
Enivei, panin oma siirupi 0,25l pudelitesse ja kaanetasin.Täiendan postitust natukene kuna paljud on küsinud kuidas ma oma pudelid kaanetasin. Minu jaoks on see nii tavaline protsess, kunagi sai kõik siirupid pandud sellistesse pudelitesse, mis vajasid kaanetamist. Pudeli korke müüdi varem poes täpselt nagu praegu purgi kaasi ning neid kaanetati sellise "aparaadiga":Panid korgi pudelile peale, "aparaadi" korgi peale ning hakkasid sellega korki igast nurgast nö kinni suruma. Kuna see on suhteliselt raske töö ja ma ei olnud seda ammu kasutanud, pean tänama Mikit, kes mul selle töö õlle kõrvale ära tegi :) Õnneks meil oli veel ka korke alles vanast ajast aga kui kõigepealt neid poodi läksin otsima, tuli välja, et neid ei müüdagi enam. Turult soovitati otsida :)

Head isu!

No comments:

Post a Comment