Wednesday, May 9, 2012

Daimi kook


Täna oli igati ilus päev! Ilm oli imekena, head sõbrannad-sõbrad olid külas, sai pargis jalutatud, mänguväljakul kiigutud ja kiire käigu vanaema juurdegi tehtud. Lisaks kõigele ka eile õhtul valminud Daimi koogiga maiustatud :) Terve tegus päev seljataga, väike mees magama pandud ja suurem linnapeale poistega õlut jooma saadetud, on hea hetk iseendale, et päeva peale tagasi vaadata ja maitsed kirja panna.
Kallis kaasa räägib mulle tegelikult juba ammu, et ta ootab mult ühte imehead Daimi kooki. Põdras on see huippu populaarne vist. Neil töö juures koosolekutele alati seda tellitud ja kui nüüd õigesti mäletan oma ülelahe kohtumisi siis olen minagi seda seal saanud. Maitset ma ise ei mäleta, ainult emotsiooni - tulin järjekordselt töökoosolekult Helsinkist kui sadamas autosse istudes esimese asjana kaasale välja paiskasin: "Sa ei usu aga ma sain ELUHEAD kooki täna ja see polnudki minu tehtud" :))) See maitse oli nii hea, et unustasin ennast kooki nautima selle asemel, et iga ampsuga mõelda, millest see koosneb ja kuidas ise seda järele teha. Seetõttu otsisin välja mõne soomekeelse saidi ja blogi ning mitme lehe peale kokku ma selle koogi ära tegin. Eile tegin seda kooki tegelikult juba teist korda aga kuna esimest korda retsepte järgides olin juba kindel, et tahan üht-teist teisiti teha, pidin eile kokkamise uuesti ette võtma. Väikesed parandused retseptis tehtud ja võiks öelda, et kook tuli päris hea! Kohapeal põdras nägin ma seda kooki ka sügavkülmas, mina oma kooki ei külmutanud ja ma ei tea kas neil on sügavkülmas sama retseptiga asi või on see midagi muud. Ma ei tule poes olles kunagi selle peale, et sügavkülmast koju kook kaasa osta. See tundub kuidagi.... mage. Sügavkülmutatud kaup on üldiselt suhteliselt rämps. No jah, sealt leiab ka juurvilju ja mida kõike veel aga see pole ikkagi sama mis värske kaup.
Niisiis koogi jaoks kasutasin:
Põhi:
2 muna
1,5dl suhkrut
1,5dl jahu
0,5tl küpsetuspulbrit
1spl kakaod
50g võid
Täidis:
5dl piima
2,5dl vaniljekreemi pulbrit
100g valget shokolaadi
Kate:
250g Daimi shokolaadi
1dl vahukoort
100g Daimi krõbinaid

Koostisosasid päris palju aga kõik on äärmiselt lihtne. Põhja valmistamiseks ahi 200 kraadi peale eelsoojenema ja munad suhkruga vahustada. Kuivained omavahel segada ning lisada munasegule. Või sulatada ning ka segusse kallata. Saadud tainas kallata ümmargusse tordivormi (kasutasin seekord 28cm vormi) ja pista ahju 15-20 minutiks. Vaata, et pruune laike peale tekkima ei hakkaks, siis võta juba ahjust kohe välja! Need laigud annavad mahedamale koogile minu arvates juba nö kõrbenud maitset. Samal ajal kui põhi ahjus küpseb, sulata shokolaad kastrulis vahukoorega. Shokolaadi osa sulab kiirelt aga iirise sulamine võtab aega niiet varu kannatust. Kõik iirise tükid võiksid ikka sulatatud saada. Vahepeal valminud põhi kummuta vormist välja lõikelauale ja lase hetk jahtuda ning lõika lapikult pooleks, et tekiks kaks põhja. Nüüd valmista vaniljekaste. Ma ei soovita seda varem valmis teha kuna seistes muutub see paksemaks ja seetõttu on seda keeruline määrida. Vaniljekreemi jaoks vispelda kokku piima ja pulber, sulata valge shokolaad ning lisa kreemile. Nüüd võta alumine põhi kandikule ja määri sellele kergem kiht sulatatud Daimi shokolaadi ja selle peale jaga pool vaniljekreemist. Peale aseta teine põhi ning määri sellele ülejäänud vaniljekreem. Kreemi peale puista Daimi krõbinad ja kalla mõnus kiht shokolaadi :) Valmis!
Ma ise ei üritanudki seda paari tunni pärast süüa vaid lasin üleöö seista, üldiselt on sellised koogid siis paremad. No on ikka hea asi küll!  Kaasa oli igatahes väga rahul ja mina ka. Võimalik, et kunagi poes uurin seda sügavkülma koogi karpi ka ja vaatan millest see tehtud on. Äkki proovin seda varianti ka kui tegemist pole lihtsalt minu poolt valmistatud koogi sügavkülmutatud variandiga :))) Samas .... äkki pistaks ühe tüki sügavkülma ja hommikul maitsen? Hmm... jääb vist ikka ära. Tegemist siis ju "sügavkülmutatud" koogiga, mismõttes? Ma ei pea seda sügavkülmutama, ma söön selle kohe ära :)))

Seda kooki on hetkel veel alles, meil kallite külalistega oli nii palju muud tegemist, et saime kõik ainult ühe koogitüki. Niiet lähemad huvilised on oodatud. Ärge lubage mul seda üksi ära süüa!!!

Head isu

No comments:

Post a Comment