Monday, May 28, 2012

Maasika-rabarberi krõbedik

Sai ühest ilusast aiast paar rabarberit üles kistud ja hirmus isu oli hapuka magustoidu järele. Ei tahtnud lihtsalt rabarberikooki vaid midagi huvitavamat hooaja alustuseks. Rabarberi krõbedik. Selleks magustoiduks on tarvis tõesti vähe materjali ja samas on tegemist IMEHEA maiusega. Ma tegin seda esimest korda ja ma olen lausa üllatunud kui hea see on. Väikese muudatusena lisasin ka maasikaid. Käisin täna turul ja no ma ei saa sealt ilma maasikateta ära tulla! Ühesõnaga rabarber ja maasikad olemas, vaja veel veidi jahu, demerara suhkrut ja võid.  Lisandiks vaniljejäätis. Jäätis annab sellele magustoidule väga palju juurde, kindlasti soovitan!
Kasutasin väikest neljakandilist ahjuvormi, millest saab 4 suurt või 6 väiksemat portsjoni.
Kogused järgmised:
2 paksu vart rabarberit
10 maasikat
3sl suhkrut (kuhjaga)
40g võid
75g jahu
75g demerara suhkrut
2sl vett
Koorisin ja hakkisin rabarberid, ma lõikasin varred pikuti pooleks ja tegin umbes 2cm pikkused jupid. laotasin jupid ahjuvormile, raputasin peale 3sl tavalist valget suhkrut ning lisasin vee. Ahjuvormi asetasin 10 minutiks 180 kraadisesse ahju. Vahepeal kallasin ühte kaussi kokku jahu, suhkru ja või. Näppisin need omavahel sassi, et tekiks puru. Võtsin ahjust rabarberi välja ja hakkisin selle peale maasikad pooleks ning kõige peale jagasin puru. Vorm ahju tagasi ja lasin sel seal olla veel 35 minutit kuni puru oli helepruun ja viljade mahlad puru all mullitasid. Serveerides jäätisepallike kõrvale ja imehea maius oli valmis. Kui tagant järele mõelda siis on mul hea meel, et maasikaid lisasin. Need annavad mõnusat magusust hapukale rabarberile. Samuti jäätis. Peale maitsmist palus kallis kaasa endale kohe ühe suurema portsu tõsta :) Pean ütlema, et ka mina sõin seda kaks väiksemat portsu õhtu jooksul :)))

Head isu!

No comments:

Post a Comment