Tuesday, May 29, 2012

Lumepallisupp

Tundub, et olen magustoitude lainel :) Vahepeal sai lumepallisuppi teha. Veel aasta tagasi julgesin ma öelda, et pole kunagi lumepallisuppi söönud. Ma ei tea kas see ka tõsi oli aga ma ei mäletanud küll, et oleksin saanud. Idee mingist magusast munasupist kõlas minu peas sama õõvastavalt nagu kunagi kooli ajal lõunaks pakutud karamellikissell. Vot oli asi mida mina ei suutnud süüa. Mul ei olnud kisselli enda maitse vastu midagi AGA ajaks mil me sööklasse jõudsime, oli kisselli peale tekkinud paks "nahk" ja vot see minu jaoks asja ära rikkuski. Ma lihtsalt ei suutnud seda süüa. Samuti ei salli ma kui piimasupi peale mingi õrn nahakiht tuleb ... ei tea, minu kiiks lihtsalt. Ühesõnaga ei osanud ma lumepallisupist ka midagi arvata kuni kaasa ema seda pool aastat tagasi pakkus. Ma olin üllatunud kui hea see oli :) Sel hetkel kui seda sõin, otsustasin, et teen seda varsti ise ka. Kui ükspäev kl 07 ärgates ma köögi laualt resti mune avastasin (õhtul neid seal veel ei olnud seega kujutage ette minu hämmingut), oli kindel, et läheb lumepallisupi tegemiseks.
Kasutasin:
Kisselliks
1l piima
6 munakollast
6sl suhkrut
1 tl vaniliini:
Beseeks
6 munavalget
2dl tuhksuhkrut
1tl vaniliini
0,5-1l piima keetmiseks

Kisselliks kuumutasin piima ja piimale lisasin eelnevalt suhkru ja vaniliiniga vahustatud munakollased. Kuumutasin paar hetke veel ja valmis. Beseeks vahustasin munavaged vaniliiniga segatud tuhksuhkruga kõvaks vahuks. Ajasin piima keema (õrnalt, mitte nii, et pott väriseb) ja hakkasin piima sisse lusikaga munavalgetörtsusid tõstma. Panin potti nii palju törtse kui mahtus ja siis keerasin need korra veel vedelikus ümber, et teine pool ka valmiks ja tõstin piima seest välja ning jagasin järgmised portsud munavalget piima sisse kuniks munavalge otsa sai. Serveerides kallasin kausikesse kisselli ja lisasin mõned munavalgetörtsud. Päris hea sai ikka :) Kogustega on nii, et minu arvates nende munavalgetörtsude järgi oleks pidanud kisselli rohkem olema. Mul sai kissell otsa kui ligi pooled törtsud alles olid. Järgmine kord teeksin törtsusid vast neljast munast...
Head isu!

No comments:

Post a Comment