Tuesday, November 29, 2011

Kreembrülee ehk creme brulee

 Kreembrülee on magustoit, mille valmistamise peale olin ma varem mõelnud aga kunagi ei olnud selleni jõudnud. Tundus, et kuidagi keeruline teha ja võib mitte välja tulla jne aga tänaseks on selgunud, et üks väga lihtne magustoit on see. Kasutasin täiesti klassikalist retsepti, miskite maitsetega katsetama ei hakanud, tahtsin näha mis see magustoit oma originaalis on. Mainin ka, et ma polnud kunagi seda varem söönud. Kui restoranis magustoitu valin, ei võta ma üldiselt mingit kreemi vaid valin koogi :)
Retsept mida kasutasin on järgmine:
400ml 35% koort
50ml piima
1 vaniljekaun
5 munakollast
75g suhkrut
peale raputamiseks veidi suhkrut
Segasin omavahel piima ja vahukoore, lisasin nende hulka 1 vaniljekauna sisu ning kuumutasin saadud segu nõrgal tulel keemiseni. kloppisin munakollased suhkruga lahti ja lisasin nende juurde kooresegu. Segasin ühtlaseks ja valasin vormidesse. Vormid asetasin ahjuplaadile ja kallasin plaadile ka vett, nii et vormid olid poolenisti vee sees. Vormid ahju 150 kraadi juures u 35 minutit ja valmis ta oligi. Jahutasin ning enne serveerimist raputasin peale suhkrut ning sulatasin selle ahjus grillelemendi all kuna mul leeklampi pole. Koorik jäi ka ahjus mõnus krõbe aga peab vaatama, et ära ei kõrveta. Ma ühe kõrvetasin! Seepärast tegingi eraldi need, et kui kõrbema läheb siis ei kõrbe kõik ära :)
Muljed? Ausalt? Küsiks, et what´s all the fuss about??? Täiesti mõttetu magustoit ju! Vastikult rammus ja maeiteamisveel. Ei noh mitte et see puhas s...tt oleks aga minule selline asi väga ei istu. Võimalik, et tegin midagi valesti, ei tea, retsepti järgisin täpselt, kõik tuli kenasti välja....lihtsalt ei meeldinud ja kõik. Samas ära ka ei visanud, ära sõin oma portsu ikka aga juurde ei oleks küsinud. Raske seletada aga lihtsalt selleks, et ma asja tõesti HEAKS nimetan, peab see tegelikult VÄGA hea olema mitte lihtsalt "noh käib kahh".
 
Enivei, head isu!

No comments:

Post a Comment