Monday, November 14, 2011

Toorjuustukook

Kõige keerulisem on siin poes piimatooteid ostmas käia - vahukoor, rõõsk koor, toorjuust, kodujuust jne. Peab pakendi järgi aru saama. Hapukoort kusjuures pole ma siiani leidnud :) Nüüd shoppasin isadepäevaks tehtava koogi jaoks hapukoort ja toorjuustu. No nagu eelnevalt mainisin siis seda esimest pole ma ühestki poest leidnud. Või ei oska otsida/lugeda. Leidsin vahukoore. Tooted on siin hoopis teised kui need millega ma harjunud olen, näiteks vahukoor mille lõpuks leidsin oli 25%.
Enivei, plaan oli teha maailma head kooki, midagi mis kallile kaasale päris kindlasti meeldib. Põhikoostisosa üle ei pidanud kaua mõtlema - toorjuust. Talle väga meeldivad toorjuustukoogid. Ristipojaga on nad selles mõttes hästi sarnased :) Maini toorjuustukooki ja poisid unustavad kõik tegemised ning jooksevad kooki sööma :))) Poeskäik tehtud, hakkasin valmistama. Kook tuli täiesti parajasti leitavatest vahenditest ning kõige parem osa oli see, et siin mul ju mikser puudub veel seega pidin vahukoore käsitsi vahustama :))) VOT seda tegevust polegi ma kunagi teinud ja ei taha enam teha ka! Neljapäeval lähme Eestisse mõneks päevaks ja mul juba nimekiri tehtud mis asju mul tarvis kaasa võtta, üks neist on mikser :)
Koogi juurde tagasi. Tegemist ahjus küpsetatava pääris rammusa koogiga, milleks kasutasin:
siin pildil jutid veel sisse vajutamata
400g maitsestamata toorjuustu
200ml vahukoort

1dl suhkrut
2 muna
1,5 sl jahu
mandliessents
175g cappuccino küpsiseid (nagu domino aga maitsvamad :))
40g võid
 80g tumedat shokolaadi
veidi piima

Alustasin küpsisepõhjast. Küpsised mida kasutasin, olid täpselt nagu Domino omad, vahel valge kreemi täidis, jube head. Purustasin küpsised (noa käepidemega kuna mul pole ka blenderit, pudrunuia ega taignarulli) ja segasin puru sulatatud võiga. Surusin küpsisepuru 23 cm tordivormi põhja ja tõstsin külma, kus see sai mul u 10 minutit seista. Samal ajal kui põhi külmas, valmistasin sisu. Sisu valmistamiseks vispeldasin toasooja toorjuustu suhkru ja munadega. Eraldi vahustasin vahukoore ning lisasin selle toorjuustule. kummutasin juurde paar tilka mandliessentsi. Kuna mass tundus suhteliselt vedel, lisasin igaks juhuks 1,5sl jahu. Segasin kõik korralikult ära ja kallasin küpsisepõhjale. Seejärel sulatasin shokolaadi vähese piimaga, et see tahenedes päris kõvaks tagasi ei läheks. Sulatatud shokolaadi niristasin toorjuustumassile ning tõmbasin tikuga jutid sisse, et see natukene ka sisusse valguks.
Ahju eelsoojendasin 160 kraadini ning kõige alumisele tasandile asetasin ajupanni veega. Koogi asetasin keskmisele astmele ja küpsetasin 60 minutit. Kui ahjus kook valmis, avasin ahjuukse natukene ja lasin koogil olla veel 30 minutit avatud uksega ahjus. Edasi jahutasin toasoojas u 5h ja alles siis panin külmkappi. Mul oli lihtne mässata jahutamisega kuna koogi tegin laupäeva õhtul ja toasoojast külma tõstsin öösel kl 04 paiku kui nagunii hetkeks ärkama pidin. Sõime kooki alles pühapäeva lõunal. Parjalt pehme-tahke kooslus. Usun, et see 1,5sl jahu olid vajalikud ... samas kes teab :) Kes proovib ilma jahuta, andke mulle ka teada, ega ei jäänud liiga vedel.
Koogiga panin küll kümnesse, kallis kaasa oli väga väga rahul :) Kui muidu on meil probleem, et ükskõik kui väikse vormiga ma kooki teen, alati viskame pool ära (või pakume kõigile kes külla tulevad :)) sest lihtsalt ei jaksa süüa lõpuks siis seekord seda muret pole. Sama päeva õhtuks oli pool kooki läinud ja eks teine pool kaob täna :)
Head isu!
muskad ise

No comments:

Post a Comment