Friday, August 19, 2011

Võileivatort

Täna oli minu viimane tööpäev kohas kus olen töötnud üle 6 aasta ... ma ei oska veel seisukohta võtta, kas olen selle üle õnnelik või mitte. Ühelt poolt muidugi olen kindlasti väga õnnelik aga teiselt poolt on kahju mõnest toredast töökaaslasest, keda ma enam nii tihti ei näe. Tundeid kokku võttes võib vist väita, et ma olen asjade seisuga üldiselt väga rahul :)
Tänase puhul kutsusin töökaaslasi viimasele kohvile oma kallisse kabinetti ja kohvi kõrvale pakkusin võileivatorti, kreemiseid võileibu ja oma tavapärast vaniljetäidisega kringlit. Üritan need vähehaaval siia kirja panna. Kringliteost ma rohkem ei räägi, kasutasin oma vana retsepti, mille leiab siit.

Kõigepealt siis võileivatort. Olen seda korduvalt valmistanud nii suitsukana, singi-juustu kui kalaga aga seekord otsustasin teha lihtsalt singiga.
Selleks kasutasin:
1 kg sinki - minu arvates on parim maasuitsu sink :)
1 kg majoneesi
3 röstsaia - kuna saiad on eri suurusega, mainin ära, et kasutasin Leiburi Kuldset röstsaia.
sool
pipar
juurviljapuljong
Kaunistamiseks:
1 pk viilutatud sinki
roheline sibul-till-petersell
Basiilikulehed
kirsstomatid
toorjuust

Selle kogusega tegin tordi suurusega 3x4 saiaviilu.
Kõigepealt lasin singi läbi hakklihamasina. Mina kasutan oma vanakooli masinat, mis on minu arvates maailma parim :) Segasin purustatud singi ühe kilo majoneesiga - ehk üks suur 900 grammine pudel ja törtsu panin veel peale aga teoreetiliselt oleks ka sellest 900st piisanud. Segule lisain maitse järgi soola ja pipart. järgmisena tegin valmis puljongi. U 350 ml sooja vett ja üks puljongikuubik. Edasi lõikasin saiaviiludelt kõik servad ära. Üritasin seda teha minimaalse kaduga. Siis ladusin kihi saia kandikule ning tõstsin supilusikaga puljongit saiale. Eriti immutasin saiade ühenduskohtasid aga üldiselt läks supilusikatäis puljongit saiaviilu peale. Immutades võid kindel olla, et tort tuleb mahlane ilma singisegu ka väga vedelaks tegemata. Immutatud saiade peale määrisin korraliku kihi singisegu ning selle peale uus kiht saia, mis sai jälle immutatud ning nii edasi. Kokku ladusin 4 kihti saia. Viimase kihi immutasin ning peale ja külgedele jagasin singisegu.
Kaunistamiseks lõikusin rohelist sibulat, tilli ning peterselli ning segasin need omavahel ära. Edasi kaunistasin kõik ääred kokku segatud maitserohelisega ning peale keerasin mõned singikaunistused ning asetasin kirsstomateid kuhu sobis. Toorjuustu panin pakist otse tordipritsi ning pritsisin ääred ning tegin paar lillekest ning asetasin basiilikulehed kuhu sobis. Eks see pealmine osa on mängimine oma ande järgi.
Õhtul tegin koogi valmis ja järgmisel päeval pakkusin. Hetkeks mõtlesin, et kaunistada võiks hommikul, et maitseroheline oleks värskelt lõigatud aga kuna hommikul oleks kiireks läinud, tegin kõike õhtul ning tasub mainida, et väga hea, et õhtul tegin. Esiteks toorjuust oli jõudnud koogi peal tänu sellele mõnusaks kõvaks tõmmata ning maitseroheline oli ka täpselt sama ilus nagu õhtul. Hommikul oleks pidanud ääred uuesti singiseguga määrima, et maitseroheline hästi külge jääks.
Tort tuli hea mahlane ja igal juhul parem kui need mida poodides müüakse :)
Kusjuures singi-majoneesi massi jäi 250 ml alles, sellest tegin järgmise toidu edasi aga kui plaanis pole siis peaks koguseid natukene vähendama või ühe saiariba võrra suurema tordi tegema.Head isu!

No comments:

Post a Comment