Tuesday, September 25, 2012

Soe adviljasalat ja praetud suured sirmikud.

Eelmist postitust lugenud isikud teavad, et suur sirmik on seen. Lausa söögiseen. Täpsemalt öeldes ERITI hea söögiseen :) Aga seen on siin teisejärguline...vähemalt minu jaoks. Tegin seda kõige lihtsama retsepti järgi. Salati suhtes olin ma aga isegi väga üllatunud. Mõtlesin lihtsalt tavalise toorsalati asemel soojasid aedvilju pakkuda ning kuna see tuli nii imehea, et mu kallis kaasa (kes väga soojalt aedvilju ei armasta ning igast ühepajatoidud on tema arvates puhas raiskamine) palus seda edaspidi tihemini serveerida.
Praetud sirmikud:
1 suur sirmik
1 muna
3sl jahu
sool
pipar
Praadimiseks kasutan alati ainult seene pealmist osa, jala viskan minema. Seda kirjutades tunnen, et pean nii palju selgitama, et teiste seente puhul kasutan ma ikka jalgu ka ja näiteks puravike juures meeldivad mulle jalad kõige rohkem! Aga sirmiku (ning ka võiseene) jalad lendavad mul prügikasti. Muna kloppisin kausis lahti, lisasin soola ja pipart. Jahu tõstsin kuhja eraldi taldriku peale. Seene kübara lõikasin neljaks ning leotasin igat tükki paar hetke munas, seejärel jahus ning lõpuks tõstsin kuuma panni peale. Pannil oli ikka õli ka, muidu läheb jahu kõrbema :) Praadisin need kuldpruuniks ning tõstsin kõrvale.
Salatiks:
1 paprika
2 tomatit
1 sibul
väike peotäis värsket basiilikut
1/2tl soola
1/2tl suhkrut
Koostisosad on ju imelihtsad, lõikasin kõik ribadeks ning viskasin pannile. Lisasin soola ja suhkru ning hautasin veidi. Kõige viimasena viskasin sisse basiiliku ning serveerisin koheselt varem valminud seentega. No ma ei tea... see suhkur seal segus muutis salati mõnusalt karamelliseks, sool tasakaalustas seda ning basiilik oli lihtsalt imehea :) Kui ma ei teaks, ei usuks ma, et miski nii lihtne ning prosta võib nii hästi maitseda. Eriti heaks muutis kooslus praetud seentega. See kõik sobis omavahel. Siiski kujutasin ma seda süües ette, kui hästi sama salat ka liha- või kalatüki kõrvale sobiks... No proovige ise!

Head isu!

No comments:

Post a Comment