Friday, September 7, 2012

Pohlamoos õuntega

Nüüd siis lubatud pohlad, mis moosikas sai keedetud. Ka pohlad on Nõvalt korjatud ja kui nüüd mõtlema hakata siis see oli vist minu esimene teadlik pohlade korjamine ...? Võimalik, et kunagi väiksena käisin emaga pohlal aga ise ma seda ei mäleta. Seega tõesti esimene jah. Naljakas :) Viimased aastad oleme ostnud jõulude ajal pohlamoosi verivorside kõrvale aga no kui juba vorstid on ise tehtud siis mis see moosi keetmine sinna juurde enam on. Minu päris esimene isiklik pohlasaak oli 2,2kg. Kuna ma moosisuhkrut ei kasuta, mõtlen alternatiivne, et moos paksemaks saada. Pohlade puhul kasutasin jälle õuna. Mul oli parajasti mingit magusat suveõuna, mida sisse segasin.
Kokku kasutasin:
2,2kg pohlasid
950g puhastatud õuna
1kg suhkrut
Õunad püreestasin saumikseriga ning lisasin pohladele. Püreestasin selle tõttu, et minule isiklikult ei meeldi pohlamoosi sees õunatükid. Õun on rohkem maitseks ja tarretiseks. Segasin veel hulka ka suhkru ning keetsin tunnikese jagu. Suhkrut läks tavapärasest vähem aga pohlad säiliksid ju ka ilma suhkruta, lihtsalt keedetult. Sellisel juhul peaks aga moosipurgile avades suhkrut hulka panema kuna see on liiga hapu. Ma panin suhkru kohe sisse ära. Purkidesse sain kokku 2,85 liitrit moosi. Maitses jube hästi, tahaks kohe ka verivorsti juurde saada :)))

Head isu!

No comments:

Post a Comment