Friday, September 7, 2012

Mustikamoos

Käisin augusti jooksul kolmel korral mustikal aga moosipurke sain vaid mõned. Nüüd eelmisel nädalavahetusel Nõval seenel käies avastasin metsaaluse, mis oli veel praegugi mustikaid täis. Lisaks mustikatele oli seal ka palju pohli. Pohladest vähe hiljem aga etteruttavalt ütlen, et ka nendest tuli moos :) Ma ei ole viimased aastad eriti toormoosi teinud ... kui siis mõned üksikud karbid. Viimane kord kui minult küsiti, et kas ma tõesti raatsin mustikaid keeta, jäin ma täitsa mõtlema. Ilma suhkruta mari on muidugi hea aga palju ma mustikakooki ikka teen, mul veel ju ka maasikad ja muud marjad, mis vajavad koogitamist ning vahepeal tahaks lihtsalt kreemikooki ka :) Üldiselt on nii, et kui toormoosi sügavkülmast võtan, ei suuda me seda korraga ära süüa ja üle poole läheb halvaks. Kahju on. Seetõttu teengi moosid suhkruga keedetult. Need säilivad kaua ka avatuna. Mustikaid panin ikka mõned karbid ka niisama sügavkülma. Nõvalt korjasin tunni ajaga 4,5kg marju. Kasutasin korjamiseks kombaini. Ma parema meelega olen metsas korjamas vähem aega ning olen valmis kodus marjade puhastamisega tegelema. Oi, kui mul järgmine aasta natukene juba vaarikaid on, keedan ma mustikatest ja vaarikatest ühise keedise! Ei jõua juba ära oodata :)
Kaua säilivaks mustikamoosiks:
4,5kg marju
3,2kg suhkrut
Keeta tund aega tasasel tulel ja purkdesse.
Kuna ma ei hoia oma purke külmkapis, pean tegema korraliku suhkru kogusega moose, et need tõesti ka säiliksid. Vana kombe kohaselt käib 1kg marjade kohta 800g suhkrut, noh mul tuli peaaegu nii palju :) Sellise suhkru koguse juures ei saa moos mitte mingi valemiga käärima minna.

Head isu!

No comments:

Post a Comment