Monday, September 3, 2012

Vaarikapeenar

Alates ajast, mil metsakodu soetatud sai, olen ma unistanud vaarikapeenrast. Läinud on palju...4 aastat? ja lõpuks sain väga hea diiliga palju taimi. Aitäh Annale orgunni eest! Tuli külla ja pagassis ilutses 35 taime :) Täna hakkasin peenart rajama. Teate KUI raske on peenra rajamine heinamaale??? Võttis võhma ikka korralikult välja aga pole hullu. Plaan oli selline, et tuleb kaks kitsast peenart, mille vahelt muruniidukiga läbi saab. Nädalavahetusel võtsin vikatiga heina maha ja isa lasi muruniidukiga ka veel üle, et parem kaevata oleks. Täna peale metsas müttamist hakkasin kaevama. peenar tuli umbes  40cm lai ja 6m pikk. Eemaldasin mätta ja uuristasin nii sügavaks kui võimalik aga meil on paha pinnas, väga kivine, niiet sain peenra vaid nii labidasügavuseks. Põhja tassisin vana virtsa. Kui koha ostsime 4 aastat tagasi, tellisime hunniku sõnnikut. Hunnik oli nii suur, et oleme sellest ainult pool ära kasutanud ja teine pool on enamuses mullaks muutunud. Sedasama virtsa viskasin oma kraavi põhja ja kastsin voolikust. Järgmisena jagasin taimed u 40cm vahedega peenrale ja tassisin peale uue viljaka mulla. Vajutasin kinni ja kastsin uuesti. Kõige peale kraapisin varem välja aetud mulla ning katsin niitmisest tulnud rohuga. Rohi pidavat niiskust hoidma või midagi sellist ... ma täpselt ei saanudki aru aga pidavad hea saama :)))) Täna tegin ühe peenra, homme tuleb teine kõrvale. Ma kohe tunnen kui rahul ma endaga olen, tänane päev läks asja ette! Mul on järgmiseks suveks igal juhul vaarikakoogi valmistamise päev broneeritud niiet ... parem oleks!

1 comment:

  1. Vaarikakook juuli alguses ja keskel? Tundub hea plaan! ;)

    ReplyDelete