Sunday, November 25, 2012

Jogurtikook iirisega

Kuuldused minu kadumisest on ilmselgelt liialdatud. Mul ei ole otseselt midagi vabandusekski tuua ... Sügis on möödunud moosi keetes, veidi maailma avastades ning ausalt öeldes lihtsalt ringi joostes. Tavaliselt jõuan koju nii hilja, et midagi enam vaaritama ei hakka või just lähme õhtuks välja, et pole võimalustki kodus kokata. Täna taas koju sõites võtsime vastu otsuse, et saagu mis saab aga hakkame jälle korralikult kodus süüa tegema ja see oli minu kõrvadele nagu muusika :) Ma vajasingi väikest tõuget.
Õhtu enne seda imelist otsust, tegin kooki. Olime poes ja kõik asjad olid juba tegelikult ostetud kui ma otsustasin, et ei, kook tuleb ka. See pidi olema midagi imelihtsat, vähestest erinevatest koostisosadest (sest mul ei olnud enam aega tervet poodi uuesti läbi joosta) ning head. Kuna minu senised katsetused korraliku jogurtikoogi osas ei ole andnud väga häid tulemusi, ei saanud ma jonni jätta ning otsustasin taas kord jogurti kasuks. Samuti ei ole ma unustanud oma mõtet koogist, millel on mõnus iirise mass kuskil kihiks. Olen proovinud iirisekommidega aga seni ei ole õnnestunud. Kommikook ootab oma korda. Ostsin siis järgmised tooted:
2 vanilje La Crema jogurtit (2x380g)
2 pk Selga iirisemaitselisi küpsised (2x180g)
1 tops keedetud kondentspiima (190g)
120g võid
3 muna
2 tl tärklist (usun, et saab ka ilma, ma mingi just in case mõttega panin)
Niisiis, ülaltoodud tooted sain poes paariminutilise jooksu tulemusena korvi ja see kompott annab hästi mõnusa koogi kokku :) Küpsiseid on suhteliselt palju aga tegin küpsistest ka koogi ääred. Sellegipoolest ütlen kohe, et kes ei ole põhjafännid, pange vähem küpsiseid. Mina olen :) Blenderdasin küpsised täiesti puruks ning segasin sulatatud võiga. Paberiga kaetud ümmarguse tordivormi põhja ning ääred (poole vormi kõrguses) katsin küpsisepuruga. Kondentspiima ... ma vahepeal räägin sellest kondentspiimast. Ma ise ei olnud sellist pakendit näinud. Pisikene ümmargune topsik nagu pasteedil ja mõnusalt iirisemaitseline. Et kondentspiim oleks mõnusalt vedel ning seda saaks koogi põhjale laiali määrida, pidin seda natukene vedelamaks saama. Selleks keetsin keetjas vett ning kallasin keeva vee kaussi, mille põhjas oli kondentspiima pakk. Ma olin eelnevalt paki avanud ning seetõttu pidin olema ettevaatlik, et sinna vett sisse ei satuks. Vahepeal segasin ja kui oli piisavalt vedel, kallasin selle küpsisepõhjale ning määrisin laiali. Koogi sisuks segasin kokku jogurti, kloppisin sisse munad ning segasin hulka tärklise. No mina ei tea, ma kartsin, et kook ei lähe ahjus tahkeks, mass tundus ikka päris vedel ja ma siis sisendasin endale, et see aitab. Kook igatahes püsis ideaalselt... oleks vist ilma tärkliseta ka püsinud tegelikult :) Igatahes kallasin segu kondentspiima massile ning lükkasin koogi 180 kraadini eelsoojendatud ahju 40 minutiks. Koogi peale asetasin teise küpsetuspaberi, et kook liialt pruuniks ei läheks. Suhkrut ma kuskile ei lisanud kuna iiris on magus ja jogurt ka. Tulemus ei olnud ka üleliia magus (kondentspiima tõttu nt) vaid just mõnusalt mahe, millele andis lisamagusust iirisekiht :) Ainus, mis puudu, oli lisatopsik iirist, et seda serveerimisel peale niristada. Jahutasin kooki alguses toas aga kuna oli kindel soov seda juba õhtul (ja külmalt) süüa siis viisin ka õue jahtuma ja lõpuks lausa külmkappi. Esimene imehea jogurtikook tehtud :) Iirisekiht tuli ka täpselt selline nagu ma lootsin! Tegin pildi õhtul hilja, halva fotoka ning veel halvema valgusega aga ma lihtsalt kartsin, et hommikuks ei ole enam midagi pildistada. Hommikul tõdesin, et kuigi pilt pole kõige parem, on see ainuke, mida kasutada kuna uut enam teha ei olnud lihtsalt võimalik :)
Head isu!

No comments:

Post a Comment