Monday, April 16, 2012

Shokolaadine toorjuustukook

Ma ei ole pikka aega suurelt kokanud, ikka samad vanad retseptid on käsil. Ei mingit katsetamist. Ma olen juba jälle kolimise lainel ja ärevus on nii suur, et ei suuda kokkamise peale nii palju mõelda. Mõtted on kodus ja koduses köögis juba :) Lisaks on pooled meie asjad juba sinna ära kolitud, ehk mul on siin minimaalselt nõusid. Viimased kolm küpsetamist olen ühte ja sama retsepti proovinud, tahtsin seda ideaalseks saada. Sain lõpuks ja panen nüüd kirja :)
Mõne koogi puhul olen kirjutanud, et parim kooki siiani... imelik on aga pean seda jälle ütlema! Toorjuustune shokolaadikook nagu ma ka enne teinud olen aga mitte päris.
Kasutasin:
Põhi:
0,7dl jahu
2,5sl kakaopulbrit (magusat)
0,7dl hakitud sarapuupähkleid
70g võid
1/4tl soola
1dl suhkrut

Kate:
200g Kalevi tumedat shokolaadi kirssidega
1/4tl soola
1,7dl suhkrut
1,5sl kakaopulbrit (magusat)
1,75dl vahukoort
400g toorjuustu
2 suurt muna
rummiessentsi

Minu jaoks on oluline kasutada just kirsishokolaadi, see annab väga hea lisamaitse koogile. Igatahes, põhjaks segasin omavahel jahu, soola, suhkru, kakopulbri ja pähklid. Sulatasin või ning segasin hulka. Mätsisin materjali vormi põhja ning küpsetasin 160 kraadi juures nii 15 minutit. Katte jaoks vahustasin toasooja toorjuustu suhkru ja soolaga. Vahukoore kallasin kastrulisse, lisasin kakaopulbri ja kuumutasin keemiseni. Shokolaadi sulatasin. Sulanud shokolaadi segasin toorjuustuvahu hulka. Samasse kaussi kallasin ka kuumutatud vahukooresegu. Lõpuks lisasin rummiessentsi ja kloppisin hulka munad. Katte kallasin eelnevalt küpsetatud põhjale ja katsin tordivormi hõbepaberiga. Ahju kuumutasin 150 kraadiseks, panin ahju põhja kausi veega ja ahju restile veekausi kohale tõstsin koogi. Küpsetasin 75 minutit, lasin suurema kuuma ahjust välja ja sulgesin ahju ukse ning lasin koogil ahjus järelküpseda. Kuna tegin koogi õhtul, jätsin selle terveks ööks ahju ja hommikul tõstsin külmikusse. Kui oleksin hommikul teinud, oleksin vast paar tundi lasknud koogil ahjus järelküpseda, kuni ahi on täielikult jahtunud.
Põhi tuli ideaalne välja - sellega on varem mul probleeme olnud siin aga tundub, et sain kogused õigesti paika. Kate oli ka superpehme ja no täpselt selline nagu olema peab. Seetõttu ei tahtnudki retsepti enne avaldada kui saan ise 100% kõik õigesti :)
Head isu!

No comments:

Post a Comment