Monday, August 15, 2011

Õunakook vaniljekreemiga

Häbi lausa missugune koogimaania on praegu käimas ... käisin turul jälle ja no jube ilusad õunad vaatasid vastu, ei saanud ostmata jätta! Ja mis te arvate, kas tuli õhtul õunakook või tuli õhtul õunakook ... jaaah, õhtul tuli õunakook.
Pean ütlema, et tegelikult ei ole ma suur õunakoogi austaja. Üldjuhul seetõttu, et laisa inimese õunakook käib nii, et vahustad munavalge, munakollase, segad sisse veits jahu, suhkrut ja kummutad plaadile. Edasi õunad peale, ehk törts kaneeli ka ja valmis - mina sellist asja hea meelega ei söö. Sihuke õhuke ja sõrmede vahel läheb katki ja ma ei tea mis veel. Ma ei saa aru miks teha midagi lihtsalt selle tegemise pärast? Tänu sellele, et taolisi õuna (ja rabarberi) kooke tehakse, ma neid vist väga ei armastagi. Nüüd olid ilusad õunad käes ja kuigi mul asjasse enam väga usku polnud, otsustasin proovida.

Koogi tegemiseks kasutasin:
4 muna
6 sl suhkrut
11 sl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
2 sl fariinsuhkrut
3 sl mett
1 toru ricotta kohupiima
1 pk (500g) hapukoort
100 ml hapsi
8 suurt õuna

Ülaltoodud kogusega sai vääääga suuuure koogi. Mul oli kõrge äärega suur ahjupann ja see sai äärest ääreni. Vahustasin eraldi munakollased(koos tavalise suhkruga) ja munavalged, segasin kokku, lisasin eelnevalt küpsetuspulbriga segatud jahu. Edasi kummutasin kaussi hapukoore ja kohupiima ning kuna tainas ei tundunud piisavalt magus, lisasin fariinsuhkrut ja mett. Et hapukoor ja kohupiim hästi seguneksid, kasutasin segamiseks pidevalt mikserit. Pidevalt vaatasin kui paks või vedel tainas on ja kuna tahtsin ikkagi veel vedelamaks teha, pidin kasutama külmikus leiduvat vaarika hapsi :). Panin siis 100 ml seda ja sain taigna täpselt nii vedelaks kui soovisin. Õunad sai kooritud ja viilutatud, viilud segasin taigna sisse ning kallasin kogu taigna ahjupannile. Ahju panin selle 200 kraadi juurde ja 45 minutiks, millest viimased 10 minutit oli ahi 180 kraadi peal.

Samal ajal kui kook oli ahjus, valmistasin keedukreemi, mis sobib õunakoogiga imehästi. Valmistasin seda täpselt nagu napoleoni koogi tarvis, lihtsalt võid ei pannud sisse. Kreemi tegemist ma uuesti kirjeldama ei hakka, selle leiab napoleoni retseptist. Koguseliselt tegin pool kreemi kogusest.

Kreem oli juba jõudnud natukene jahtuda kenasti kui kooki sööma hakkasime ja minu arvates selle hapukoorese õunakoogi ja vanilje keedukreemi kooslus sobis imehästi kokku! Võiks arvata, et kasutasin ikka jube palju suhkrut ja kook sai väga magus aga tegelikult mitte. Õunad olid ka hapukad ja koogi magusus oli täpselt paras. Lisaks minu jaoks oluline mahlasus oli tänu hapukoorele ja kohupiimale tagatud. Vot selline on hea õunakook!

Head isu!

No comments:

Post a Comment