Wednesday, January 4, 2012

Täidetud kalkun

Olen pikka aega mõelnud, et tahaksin tervet kalkunit proovida teha. Üldiselt kalkuniliha mulle meeldib, eriti grillituna. Jõulude ajal oli suurem seltskond koos ja sai rohkem huvitavamaid retsepte proovida. Kalkuni saamise lugu oli omaette saaga aga lõppes see sellega, et leidsin Prisma sügavkülmast 2,5kg kaaluva isendi. Kuna tegime nagunii ka sealiha, sobis väike kalkun mulle hästi. Kalkun käes, jäin keset poodi mõtlema, et millega ma siis nüüd täidan seda :))) Tark tüdruk, et varem välja ei viitsinud mõelda! Tuiasin mööda poodi kuni mõte oli olemas, härra kalkun sai täidetud peekonisse mässitud hakklihapallidega. Kogu roa valmistamiseks kasutasin:
Kalkuni jaoks:
1/2pk taluvõid
värske petersell ja seller
sool
pipar
Meira ürdisegu
õli
Täidise jaoks:
550g hakkliha
2 muna
1,5 dl riivsaia
1,5 sibulat
3 küüslaugu küünt
sool
pipar
värske basiilik
1pk peekoni ribasid
Panni põhja:
paar porgandit
mõni õun
sibul
küüslauk
petersell
sool

Nii, kalkuni võtsin päev varem sulama ja valmistamist alustasin võist. Võist tegin ma blenderis peotäie peterselli, vähese selleri ja soolaga maitsevõi. Kalkuni määrisin kokku õliga ning maitsestasin soola, pipra ning ürdiseguga. Seejärel, liginedes kalkunile tagant poolt, võtsin ma rinna pealt naha lahti nii, et eest jäi see kinni ehk tekkis rinna ja naha vahele tühimik, kuhu ma selle maitsevõi toppisin. Tegin seda selleks, et muidu puine rinnaliha mahlane jääks. Kalkuniga ma muud ei teinudki, edasi hakkasin segu meisterdama. Segasin hakkliha, muna, riivsaia, hakitud sibula ja küüslauguga ning maitsestasin segu soola ja pipraga. Viimasena puistasin segusse sügavkülmast võetud värske basiiliku. Voolisin käte vahel pallikesed ning iga pallikese mässisin peekoniriba sisse. Peekoniga pallikesed toppisin kalkuni sisse. Kuna kõik sisse ei mahtunud, asetasin neid ka niisama ahjupannile kalkuni kõrvale. Ahjupanni põhja ladusin porgandid, õunasektorid, pooleks lõigatud sibulad ning terved küüslaugud. Peale raputasin soola ja peterselli. Oleksin hea meelega pannud ka kaalikat aga meil üks on selline, et kui kaalikas on muu toiduga ühel pannil siis ka muu toit ei kõlba süüa kuna sellel on vastik " kaalika maitse juures." Juurviljade peale asetasin kalkuni, et ka alt poolt õhk läbi käiks. Viskasin hõbepaberi üle panni ja ahju 180 kraadi juures veidi üle tunni. Arvestasin kilo kalkuni kohta 30 minutit ahjus olemise aega ja 2,5kg juures siis umbes 1h15 min millest viimased 20 minutit oli liha ahjus ilma hõbepaberita ja grillreziimil, et see pealt kenasti pruunistuks. Serveerisin eraldi sisu ja rinnaliha ning koivad-tiivad ja muu liha.

Mul jäi maitsevõid väheke järele, sulatasin selle ja valasin enne serveerimist lihale, seetõttu on see pealt roheline
Kalkuni liha oli hea, soola peaks teinekord rohkem panema :))) Hakklihapallikesed olid aga imehead täpselt sellistena nagu need olid!!!

Head isu!

No comments:

Post a Comment