Thursday, January 12, 2012

Kookoshelbe toorjuustukook


Sirvisin ükspäev Nadja koogiraamatut ja sain sealt häid mõtteid. Olen nüüd natukene Nadja lainel :)Võtsin raamatust mõtteid põhjade, sisude ja katete jaoks. Samas ühtegi retsepti ma algusest lõpuni tema järgi ei suutnud teha, ikka põhi ühest retseptist ja kate teisest, sisu ei sobinud mulle üheski retseptis. Mul on raskusi retseptis püsimisega. Üldiselt seetõttu, et mul kodus parajasti teised komponendid või lihtsalt minu arvates on minu moodi ju palju maitsvam :)))) Igatahes tegin ühe toorjuustukoogi vähe teistmoodi põhjaga, selleks kasutasin:
Põhi:
100g kookoshelbeid
50g mandlilaaste
60g võid
Sisu:
450g toorjuustu
100g suhkrut
200ml vahukoort
5 muna
mandliessentsi
Kate:
4 munavalget
100g suhkrut
1tl vanillsuhkrut
1spl kookoshelbeid
Nii, põhjaks segasin kookoshelbed ja mandlilaastud sulatatud võiga ning surusin ümmarguse tordivormi põhja. Sisu puhul vahustasin suhkruga vahukoore, eraldi vahustasin toorjuustu munadega ning lisasin veidi rummiessentsi. Vahukoore lisasin toorjuustule ja saadud segu kallasin vormi põhjale. Küpsetasin ahjus 40 minutit 180 kraadi juures. Kui 40 minutit täis, võtsin koogi ahjust ning valmistasin katte. Selleks vahustasin tugevaks vahuks munavalged. Lisasin suhkrud ja vahustasin veidi veel. Saadud vahu jagasin koogi peale, raputasin ka kookoshelbeid vahu peale ja lükkasin koogi ahju tagasi 160 kraadi juures 15 minutiks.
Ilmselgelt tuli kook hea! Põhi oli väga mõnus, teistsugune minu tavapärasest küpsisepõhjast :) Ka kate oli hea pehme. Soovitan proovida. Välja näeb super! Kena kohe lauale tõsta :) Munavalgega katet teeksin ma järgmine kord 4 muna asemel kolmest munast. Lihtsalt selle tõttu, et kate õhem tuleks.

Head isu!

No comments:

Post a Comment