Tuesday, January 17, 2012

Karamellisiirup

See oli juba ammu kui minu pärnaõiesiirup otsa sai ja ma nii igatsen seda, et proovisin miskit uut siirupit valmistada. Esialgne mõte oli siirupist kohvi sisse. Minu tavaline tellimus kohvikus on karamellilatte, seega tegin karamellisiirupit.
Kasutasin:
225g suhkrut
170ml vett
1tl vanillsuhkrut
Kallasin kogu suhkru potti ja lisasin 60 ml vett. Kuumutasin madalal kuumusel nii kaua kuni suhkur oli sulanud. Enne ei tohiks segu keema lasta kui suhkur on täielikult sulanud! Kui on sulanud, panin kaane peale, keerasin pliidi kuumuse põhja ja lasin 2 min keeda kuni mass oli ilusat merevaigu värvi. Võtsin kaane pealt, kontrollisin, et segu oleks piisavalt karamelline ning kallasin korraga  ja kiirelt hulka ülejäänud vee. Kusjuures siin kohal soovitan jube ettevaatlik olla kuna vee lisamisel hakkab suhkrumass jubedalt mullitama ja võib pritsida. Ma ise hoidsin potikaant kilbina ees ja üle kaane ääre valasin :)))) Seejärel lisasin ka vanilli ja segasin kuni siirup oli segunenud. Kallasin pudelisse ja valmis. Panin külmkappi seisma. Arvestades suhkru kogust võib see päris pikka aega säilida :)
Täna hommikul tegin kohvi ja pannkooke. Lisasin törtsu siirupit kohvi sisse ja päris mõnus oli. Mitte päris Starbucks aga maitsev siiski. Panin sama siirupit ka pannkookide vahele ja vot need olid alles head pannkoogid!!!! Ma pole ammu nii palju pannukaid korraga ära söönud, endal hakkas ka hirmus lõpuks :)) Võimalik, et kohvi peale rohkem panna ei raatsigi, jääb hoopis pannkookide jaoks :)

Head isu!

No comments:

Post a Comment